تازه‌های خبر
فرهنگ، مهمترین شاخص‌ شناخت بازار

اعلام شرایط تایید ایده در صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

مدیر صندوق توسعه فناوری های نوین: شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق، وام قرض‌الحسنه تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
اشتراک گذاری
06 آبان 1402
93 بازدید
نویسنده : مریم فروزان‌کیا
منبع : آینه‌نیوز
کد مطلب : 983

به گزارش خبرگزاری آینه‌نیوز: محمد کلاهی مدیر صندوق توسعه فناوری‌های نوین پس از بازدید از نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی «مُد و پوشاک خلاق» طی نشستی در خصوص عبور از تولید با سبک سنتی و بروزرسانی دانش حقوقی شرکت‌های صنایع خلاق در حوزه‌های مختلف خصوصاً، مُد و پوشاک گفت: شرکت‌داری مدرن در حوزه صنایع خلاق امروزه یک ضرورت بوده و اگر شرکت‌های فعال صنایع خلاق بدان توجهی نداشته باشند نه تنها کالاهای تولیدی ایشان منشاء صادراتی نداشته، بلکه هیچ ویژندی(برند) از آن‌ها نیز به خارج از کشور منتقل نخواهد شد.

ساختار نظام‌مند و حقوقی شرکت‌های صنایع خلاق شرط بهره‌مندی حمایت صندوق

مدیر صندوق توسعه فناوری‌های نوین در ادامه سخنان خود همچنین در خصوص چگونگی بهره‌مندی شرکت‌های فعال نوآور در حوزه صنایع خلاق از حمایت بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: این شرکت‌ها باید از یک جایی به بعد وارد حاکمیت شرکتی مدرن شده و ساختار خود را در قالبی نظام‌مند و حقوقی تنظیم کرده تا بتوانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

اعطای وام قرض‌الحسنه به فعالین حوزه صنایع خلاق

این مقام مسئول در پایان سخنان خود ضمن اشاره به ارائه تسهیلات به فعالین حوزه صنایع خلاق گفت: برای شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق وام قرض‌الحسنه تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان و در بازه زمانی دو ساله در نظر گرفته‌ایم.

فرهنگ، مهمترین شاخص‌ شناخت بازار

آقا صفری، مسئول سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری البرز ضمن اشاره به اینکه تاکنون قراردادی در حوزه پوشاک منعقد نشده است گفت: از کلیه فعالین صنایع خلاق و دارای بازار حمایت خواهیم کرد حتی اگر در حد یک ایده نوآورانه باشد؛ چرا که پیش از به اجرا درآمدن هر ایده باید به بازار آن توجه داشت و «فرهنگ» می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌ شناخت بازار و علایق مخاطبین به شمار آید.

نوآوری و استفاده از هوش مصنوعی، شاخص صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

در ادامه آزادی، مدیر صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق نیز به عدم تمرکز صندوق‌ها بر تولید برخلاف بانک‌ها اشاره داشته و نوآوری، استفاده از مواد بازیافتی و هوش مصنوعی در طراحی و تحلیل داده را از جمله دغدغه‌ها و شاخص‌های مهم در سیاست‌گذاری آن‌ها دانست. وی همچنین شاخص ایده را در دارا بودن امکان رشد در بازار معنا کرده و وضعیت کاری تیم اجرای ایده را در رده بعدی شاخص‌ها قرار داد.

این مقام مسئول همچنین ارائه پروپوزال اولیه و سابقه فعالیت را از جمله مراحل ابتدایی به منظور دریافت تایید یک ایده خلاق در صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق مطرح کرده و تفاوت کالای تولیدی با نمونه‌های مشابه آن در بازار را یک مزیت به حساب آورد. وی همچنین امکان سنجی بازار را نهایی‌ترین مرحله تایید ایده عنوان کرد.

گفتنی است نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی با عنوان «مُد و پوشاک خلاق» به همت خانه نوآوری و فناوری ایران و ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم از روز سه‌شنبه ۲۵ مهر فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و روز چهارشنبه مورخ ۲۶ مهر به کار خود پایان داد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *