تازه‌های خبر
قدر جشنواره را نمی‌دانند

برگزاری«تئاترکودک» با بودجه ۱.۸میلیاردی!

نشست رسانه‌ای بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روز شنبه ۲۸ خرداد برگزار شد.
اشتراک گذاری
29 خرداد 1401
36 بازدید
منبع : مهر
کد مطلب : 281

به‌گزارش پایگاه‌خبری آینه  سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر صبح روز شنبه ۲۸ خرداد میزبان نشست رسانه‌ای بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بود. امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره و مسعود ویژه مدیرکل ارشاد استان همدان و مهدی حاجیان در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای نشست، ویژه گزارشی درباره روند برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره بیست و هفتم در استان همدان ارائه داد. وی توضیح داد: سال گذشته بنا بود جشنواره برگزار شود ولی هر بار با سویه‌ای جدید از کرونا مواجه شدیم و چند بار تاریخ برگزاری جشنواره تغییر کرد و در نهایت تصمیم به برگزاری جشنواره در تاریخ ۱ تا ۶ تیر ۱۴۰۱ شد.

وی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جشنواره‌های تخصصی ویژه کودک و نوجوان در امر آموزش بسیار مهم است.

ویژه با اشاره به اینکه هنر از دیرباز در منطقه تمدنی همدان مورد استفاده می‌شده، افزود: در سده‌های اخیر هنرهای نمایشی رونق بسزایی در استان همدان داشته است. همچنین در تاریخ تئاتر ۱۰۰ سال اخیر ایران تماشاخانه‌های فعالی در استان همدان وجود داشته‌اند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از دهه ۷۰ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رقم خورد.

مدیرکل ارشاد استان همدان تلاش برای برگزاری برنامه‌های جنبی و اجراهای جشنواره در ۹ سالن شهرستان‌های استان همدان را از ویژگی‌های جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان همدان ذکر کرد.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *