تازه‌های خبر
پنج عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۵۶۷ اجرا در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران

برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های متنوع این سازمان به مناسبت تابستان ۱۴۰۱ با عنوان «روی خط زندگی» را تشریح کرد.
اشتراک گذاری
01 تیر 1401
75 بازدید
کد مطلب : 389

به‌گزارش پایگاه‌خبری آینه ، سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری بسته‌برنامه «روی خط زندگی» همزمان با تابستان خبر داد و گفت: «روی خط زندگی» شامل پنج عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۵۶۷ اجرا در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با رویکرد ترویج و گسترش شادی و نشاط اجتماعی در شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «ماجرای اردو» عنوان کرد: این جشنواره در قالب تورهای نیم‌روزه ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ ساله در فاز اول در تیرماه به صورت سه روز در هفته و به شکل اردوگاهی در مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ و از تاریخ ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه باید در سایتی که متعاقبا اعلام می‌شود، ثبت نام کنند.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه «ماجرای اردو» شامل برنامه‌های تفریحی و فرهنگی است و هدف از برگزاری آن کشف استعداد و توانایی نوجوانان خواهد بود، از اجرای جشنواره «با بازی» ویژه نوجوان و جوانان به همراه پدران خود در برخی مناطق و پارک‌های تهران خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره در تیرماه هر پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و شامل انواع بازی‌های بومی و ورزشی مانند هفت‌سنگ، طناب‌کشی، زو، تیراندازی و ورزش‌های زورخانه‌ای است که در آن شرکت‌کنندگان با انجام بازی‌ها امتیاز کسب می‌کنند و در هر روز به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود. در پایان این برنامه جشن‌های ایام غدیر و مباهله نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: اردوهای نوجوانی «بی‌کرانگی» دیگر برنامه ویژه‌ای است که برای نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ایم. این برنامه پس از ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می‌شود و در آن نوجوانان به همراه والدین خود در اردوی فرهنگی تفریحی شرکت می‌کنند. خانواده‌ها در اردوی «بی‌کرانگی» با شرکت در چالش‌های تعریف‌شده، امتیاز کسب می‌کنند و در پایان به خانواده برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی از اجرای جشنواره «کارآزمای» خبر داد و گفت: این جشنواره شامل کارگاه‌های آموزشی با هدف مهارت‌افزایی نوجوانان در زمینه کارآفرینی است و شامل پنج کارگاه آموزشی با موضوع راه‌اندازی کسب و کار و پنج کارگاه تجربی با حضور دستیاران طرح در مناطق خواهد بود. «کارآزمای» پس از پایان فصل تابستان و در طول سال نیز ادامه خواهد یافت.

فاطمیان‌پور در پایان بیان کرد: باشگاه کتابخوانی «۱۰۰ تایی‌ها» در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری میزبان دو رده سنی کودکان ۵ تا ۹ ساله و نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ ساله است و شامل کارگاه‌های ادبی و حلقه‌های کتابخوانی خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند با امانت گرفتن و مطالعه ۱۰۰ جلد کتاب در این طرح شرکت کنند.

پوستر روی خط زندگی

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمانی عمومی غیردولتی و مستقل است که بودجه آن توسط شهرداری تهران تأمین می‌شود واعضای هیئت امنای آن با حکم رهبرمعظم انقلاب، و اعضای هیئت مدیره و رئیس سازمان با انتخاب هیئت امنا با حکم شهردار تهران منصوب می‌شوند. این سازمان با بیش از ۵۰۰۰ نفر پرسنل و در اختیار داشتن مراکز فرهنگی و هنری در سطح شهرتهران یکی از بزرگ‌ترین نهادهای فرهنگی کشور است.

اعضای هیئت امنای آن عبارتند از: رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران

توسعه فرهنگی، تعمیق معرفت دینی، تقویت زیبایی طلبی و حقیقت‌جویی انسان‌ها، شاد زیستی همراه با روحیه سازنده و کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی نیازهایی اساسی هستند که این سازمان در پاسخ به آن‌ها موجودیت یافته‌است.

سازمان با در اختیار داشتن تعداد زیادی مراکز فرهنگی و هنری، فرهنگسرا، خانه فرهنگ، نگارخانه، و کتابخانه و موزه و خانه موزه درسطح شهر تهران، جایگاه ممتازی را در میزان اثرگذاری بر فرهنگ شهروندان تهرانی داراست. این سازمان ایجاد ارتباطات متقابل و پاسخگویی به مخاطبان را ضامن بقا و توسعه خود می‌داند، از این رو در تعامل با مخاطبان به برقراری ارتباطات دو سویه و باز و ارائه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مختلف مخاطبان توجه می‌نماید. علاوه براین، از طریق توسعه روابط رسمی و غیررسمی و فعالانه با سایر سازمان‌های فرهنگی و نیز مسئولان فرهنگی کشور تعادل و ثبات لازم را در فعالیت‌های خود کسب می‌کند. مأموریت‌های سازمان در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در قالب مراکز فرهنگی هنری دنبال می‌شود که توضیحات بیشتر آن که در قالب اسامی، آدرس و شماره تلفن، نوع فعالیت این مراکز درفهرست فرهنگسراهای تهران آمده‌است.

رؤسای این سازمان از بدو تأسیس تاکنون عبارتند از:

منصور واعظی (۱۳۷۵–۱۳۷۹)
محمدعلی زم (۱۳۷۹–۱۳۸۳)
اسفندیار رحیم مشایی (۱۳۸۳–۱۳۸۴)
علی عسگری (۱۳۸۴–۱۳۸۶)
احمد نوریان (۱۳۸۶–۱۳۸۸)
محمدجواد شوشتری (۱۳۸۸–۱۳۸۹)
امیر خوراکیان (۱۳۸۹–۱۳۹۲)
شهاب مرادی (۱۳۹۲–۱۳۹۴)
محمود صلاحی (۱۳۹۴–۱۳۹۶)
سعید اوحدی (۱۳۹۶–۱۳۹۸)[۱][۲]
میثم امرودی (۱۳۹۸-۱۴۰۱)[۳]
مهرداد باقری پیدنی (۱۴۰۱–تاکنون)

انتهای پیام/

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *