تازه‌های خبر
آموزش 3 هزار نفر برای ترویج فرهنگ مهدوی

تربیت مربی مهدویت در ۷۴۰ دقیقه

نشست خبری بنیاد فرهنگی مهدی موعود و رونمایی از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور سیداحمد زرهانی قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود در ساختمان ستاد اقامه نماز کشور برگزار ش
اشتراک گذاری
30 خرداد 1401
45 بازدید
کد مطلب : 370

به‌گزارش پایگاه‌خبری آینه ،  نشست خبری بنیاد فرهنگی مهدی موعود و رونمایی از دوره مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور سیداحمد زرهانی قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود در ساختمان ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

در این نشست زرهانی از جمع‌آوری اطلاعات در حوزه مهدویت خبر داد و گفت: اولین اقدام‌ ما در این بنیاد موضوع آموزش و جمع‌آوری مستنداتی از علما از زمان غیبت امام مهدی (عج) است و در همین راستا تألیفات زیاد و‌ کلاس‌های آموزشی بسیاری برای آشنایی نسل نو با موضوع مهدویت و‌ مقابله با استکبار انجام دادیم.

بنیاد مهدی موعود در همه استان‌ها دفتر دارد

زرهانی با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی مهدی موعود در تمام کشور گسترده شده است، گفت ما در همه استان‌ها دفتر داریم و علاوه بر آن تلاش می‌کنیم در شهرستانها هم دفاتری را ایجاد کنیم. همچنین در هر استان یک شورای سیاست‌گذاری داریم که زیر نظر نماینده ولی فقیه و امام جمعه است و عضو مهم شورای سیاست‌گذاری هر استان استاندار است.

انقلاب اسلامی محور بسیاری از جریان‌ها اسلام در جهان اسلام است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محور بسیاری از جریان‌ها در جهان اسلام است، گفت: ما از طرفی جریان امامت و غدیر و عاشورا را داریم و از طرف دیگر موضوع مهدویت مطرح است در واقع انقلاب اسلامی پل بین این دو جریان است و امروز شاهد هستیم همه جریان‌های مقابله با ظلم که در منطقه اتفاق می‌افتد از سوریه و عراق گرفته تا یمن و فلسطین از برکت انقلاب اسلامی است.

برگزاری ۲۲ دوره در قم/ تربیت ۳ هزار مربی

قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود با بیان اینکه مرکز تخصصی مهدویت در قم ۲۲ دوره مختلف مهدوی در سطوح ارشد و دکتری برگزار کرد، گفت: تقویت نیرو و راه‌اندازی شبکه آموزش از جمله اهداف ما است و در این راستا ۳ هزار مربی در حوزه مهدویت در حال تلاش هستند، همچنین در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی پیوند مهدویت داریم و به همه گروه محتوا ارائه می‌کنیم.

راه‌اندازی مدرسه مجازی مهدویت در ماه رمضان

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) از راه‌اندازی مدرسه مجازی مهدویت خبر داد و گفت: این مدرسه همزمان با شیوع کرونا کار خود را آغاز کرد و هنوز هم ادامه دارد که در آن آموزش کوتاه مدت مهدویت و دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف خصوصاً روحانیون و طلاب برگزار می‌کنیم.

وی درباره مهدویت در گام دوم انقلاب گفت: بحث آموزش در حوزه گام دوم انقلاب در اولویت‌های ما قرار دارد زیرا باید بتوانیم جامعه بسترسازی را داشته باشیم در این راستا موضوع کادرسازی را آغاز کرده‌ایم، بحث بیداری اسلامی و جریان شهادت هم در برنامه‌ها وجود دارد، در این راستا در ستاد اربعین کارگروه مهدویت تشکیل دادیم و در ایام پیاده‌روی اربعین با برپایی موکب‌هایی به ترویج مهدویت و پاسخ به شبهات پرداختیم.

گذراندن دوره به صورت مجازی و اعطای گواهینامه

نصوری از ضبط دوره‌های مهدویت خبر داد و گفت: این دوره‌ها به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی ضبط شده و فایل آن هم در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود، در کنار آن هم سایت دوره به زبان‌های عربی و انگلیسی راه‌اندازی شده و آن را تقویت می‌کنیم. این دوره‌ها در ۷۴۰ دقیقه ضبط شده است و علاقه‌مندان پس از گذراندن دوره، ضمن شرکت در آزمون، گواهینامه پایان دوره را هم دریافت می‌کنند.

معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) درباره نحوه برگزاری دوره‌ها گفت: مرحله اول دوره مهدویت در گام دوم انقلاب اسلامی برای ۳ هزار مربی برگزار می‌شود تا آنها بتوانند در شبکه فعالیت کنند. همچنین مرحله دوم برای روحانیون و ائمه جماعات برگزار می‌شود و در مرحله سوم سعی می‌کنیم دوره را برای فرهنگیان و کارمندان برگزار کنیم، البته در این راستا اگر نظام‌های آموزش عالی و حوزوی ورود کنند اتفاق خوبی است.

در ادامه برنامه از پوستر دوره‌های مهدویت در بیانیه گام دوم انقلاب رونمایی شد.

انتهای پیام/

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *