تازه‌های خبر
 جلسه شرکت های دانش بنیان  در فرمانداری مرند شد

خانه‌خلاق سازوکاری برای توسعه در شهرستان مرند

در استانه افتتاحیه خانه خلاق ماندگار مرند جلسه‌ایی با حضور، مقامات ارشد استانداری آذربایجان شرقی با موضوع فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان با دعوت جمعی از نخبگان و مسئولین استانی و شهرستانی در فرمانداری مرند برگزار شد.
اشتراک گذاری
09 تیر 1401
295 بازدید
منبع : یاشیل وطن
کد مطلب : 430

به گزارش پایگاه خبری آینه، در این جلسه داود عباسی معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند، به راه کارها و ارائه‌ها در خصوص سال  دانش‌بنیان که از طرف رهبر انقلاب ابلاغ شد اشاره کرد و گفت باید فرامین رهبری  در مسائل اقتصادی و اجتماعی ساری و جاری شود.

 

عباسی در ادامه صحبت‌های خود از تجربه مرکز رشد دانشگاه آزاد یاد کرد و گفت: آن حمایت‌های‌ لازم  در مرکز رشد شهرستان  اتفاق نمی‌افتد و بایستی انجام بگیرد بعلاوه اینکه باید دید چه کاری انجام بدهیم تا این حمایت‌ها شامل حال شهرستان ما نیز بشود.

 

فلاح نیز اظهار داشت: ما می‌خواهیم از ظرفیت‌ منابع انسانی و نیروهای خلاق و نوآور استفاده کنیم که بتوانیم کمک کنیم به رشد و تولید کسب وکار‌های منتج از این نوآوری ها و هم اینکه این‌ها بتوانند در مسیر توسعه اقتصادی کشور موثر باشند.

 

وی با استناد به جمله مقام معظم رهبری که ” من تا نفس دارم از جامعه نخبگان و شرکت ‌های دانش بنیان حمایت می‌کنم” اهمیت این مسیر را یادآور شد و گفت: این مسیر تنها مسیر توسعه کشور است و ما هیچ جایگزینی برای توسعه کشور نداریم.

مهم‌ترین بحث الان کشور توسعه اقتصادی است.

 

فلاح در ادامه دلیل برگزاری این جلسه را پیش‌بینی‌ سازوکارهایی برای توسعه این حوزه در شهرستان مرند دانست تا جوانان توانمند و علاقه‌مندی که فارغ التحصیل می‌شوند بتوانند در بحث اشتغالشان در این مسیر قرار بگیرند.

 

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم کمک کنیم کاری که در سطح کشور و استان‌ها انجام می‌دهیم یک چهار چوب شهرستانی داشته باشد که شروع ما از شهرستان مرند بود.

 

در ادامه این جلسه سجاد صالحی مدیرعامل خانه خلاق مرند مطالبی را مطرح کردند.

 

صالحی درمورد رویکرد خانه‌های خلاق گفت: این خانه تلاش می‌کند که بتواند از ایده‌های نو‌آورانه‌ای که در حوزه حل مسائل اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی از دل شرکت‌ها،  استارت آپ‌ها و ظرفیت‌های متنوعی که در جریان طبیعی و نظام مسائل یک منطقه‌ای به وجود می‌آید؛ تلاش می‌کند تا ایده‌ها را تبدیل به یک سیستم، استارت آپ و یک نظام کند که بتواند مسائل آن منطقه را حل کند‌.

 

وی ادامه داد: شهرستان مرند با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای که دارد از این جهت که در یک منطقه ویژه تجاری و از این جهت که در یک کمربندی اقتصادی ویژه قرار دارد؛ ما بتوانیم در بخش شمال‌غرب کشور این ظرفیت را زودتر از بقیه استان‌ها و شهرستان‌ها در شهرستان مرند فعال کنیم.

 

مدیرعامل خانه خلاق مرند افزود : هدف و ماموریت ما این است که بتوانیم دانشجویان، دانش آموزان و نوجوانان و هرکسی که ایده‌ای دارد، برای راه اندازی یک کسب و کار که این‌ها دانش بنیان باشند از این جهت که بتوانند محتوای علمی یا دانش ذهنی خود را تبدیل به یک محصول  و ارائه کنند را شناسایی کنیم.

 

وی ادامه داد: تا این اتفاق در یک سیری منجر بشه به یک اشتغال پایه‌دار و منجر بشه به یک جریان اقتصادی پایدار و بتواند یک خدمتی به شهرستان کند.

نوشته‌های مرتبط

زمستان سرمایه گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید.
با برگزاری رویداد «اینجا زمستان نیست»

زمستان سرمایه گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید.

برندهای مد و لباس، حامی فلسطین
نشست طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس با محوریت رویداد مداومت برگزار شد.

برندهای مد و لباس، حامی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *