تازه‌های خبر
ایجاد شوراهای در سطح محله راه‌حل مواجه با مشکلات است

قزوین| طرح محله‌محوری رونق اقتصادی کسب و کارهای خانگی + تصاویر

اعضا طرح محله‌محوری طی سفر استانی‌ در جلسه با مسئولان و فعالان قرارگاه تحول استان قزوین بررسی بازار مصرف محصولات بومی را در دستور کار خود قرار دادند.
اشتراک گذاری
05 تیر 1401
174 بازدید
کد مطلب : 406

به‌گزارش پایگاه‌خبری آینه ، آقامحمدی مسئول رسانه‌ای قرارگاه تحول اجتماعی در استان قزوین ضمن ابراز امیدواری پیرامون جلسه گفت: در قزوین نقاط هدف این قرارگاه پنج محله شامل محله‌های : مهرگان فاز دوم و سوم _راه آهن _ هادی آباد _اکبر آباد اقبالی می باشد.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت محله‌ها  افزود: قرارگاه حدود سه ماه شروع به کار کرده و محله هادی‌آباد که از لحاظ فرهنگی مشکل بسیار زیادی دارد در اولیت شروع اقدامات طراحی شده قرار گرفته است.

رستم پور مسئول قرارگاه تحول اجتماعی استان قزوین دلیل برخی تصمیم‌گیری‌های ناکارآمد را فاصله ذهنیت‌های مدیران از آنچه در جامعه می‌گذرد دانست و در ادامه گفت : متاسفانه نهاد‌های مختلف مانند بنیاد برکت و. سایر سازمان‌ها صرفا فقط از نظر گزارش عملکرد‌ها  به ارزشیابی می‌پردازند و خبری از کف محله ها ندارند.

سجاد صالحی مسئول هیئت اعزامی طرح محله محوری بسیاری از موانع را با  ایجاد شوراهای مختلف در سطح محله‌ها قابل حل دانست و افزود: در سه گام با اقدامات: ۱.معرفی درست ۲. تضمین درست ۳. جذب سرمایه درست شکوفایی را به سرعت شاهد خواهیم بود.
همچنین صالحی از تجربه سایر استانها روایت‌هایی را بیان داشت و در ادامه گفت: متاسفانه مجموعه‌ها و نهاد‌ها این تفکر اشتباه سرمایه داری که پول و وام کلام به یک نفر داده شود و بین چند نفر تقسیم کنند را دنبال می‌کنند و این اگر اصلاح نشود خسارات شدیدی به کسب و کارها می‌رسد.

وی در جمع بندی این جلسه هفت محور را دستاورد این هم‌اندیشی دانست:

۱. بومی سازی محصولات بر محور هویت استانی-

۲. برای رونق اقتصادی کسب و کار‌های خانگی تعبیر شغل در خانه به جای مشاغل خانگی ترویج شود

۳. اولویت بازار مصرف محصولات بومی در ابتدا خود زیست بوم است. محصولات تولیدی بومی معمولا با اقتضائات همان زیست بوم تولید می شوند. درحالیکه همان محصول در خارج از زیست بوم عموما جنبه تجملی و غیر مصرفی دارد.

۴. برندسازی روی محصولات بومی در استان ها بسیار مهم است. باعث اعتماد بنفس بیشتر در تولید کنندگان بومی می گردد.

۵. تمرکز زدایی در شبکه توزیع، انحصار توزیع باید از مراکز استان ها به خصوص تهران خارج شود.

۶. شبکه سازی در زنجیره تولید و همگام سازی رسته های تولیدی مرتبط در هر زیست بوم

۷. تحلیل دقیق بازار در هر زیست بوم می‌تواند ظرفیت های متنوع هر استان را شکوفا کند.

گفتی است مقداد خداداد فعال حوزه اشتغال و دبیر بسیج کارآفرینی نیز در این جلسه حضور داشت.

تصاویر جلسه اعضا طرح محله محوری (امروز) شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ با مسئولان و فعالان قرارگاه تحول استان قزوین:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *