تازه‌های خبر
54مین خانه خلاق کشور در شهرستان مرند افتتاح می‌شود؛

نخستین خانه خلاق منطقه آزادکشور در آستانه گشایش + تصاویر

خانه خلاق و نوآوری ماندگار با ۶۰۰ مترمربع در مرکز شهرستان مرند با امکاناتی نظیر فضای کار اشتراکی، محل استقرار تیم ها، آزمایشگاه ایده ها، اتاق جلسات، و‌سایر امکانات ویژه صنایع خلاق و فرهنگی آماده پذیرش تیم ها و کسب و کار های مرتبط است. شهرستان مرند با جمعیت بالغ بر ۱۳۴ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری شمال شهر تبریز قرار دارد.
اشتراک گذاری
01 تیر 1401
141 بازدید
کد مطلب : 395

به‌گزارش پایگاه‌خبری آینه ، این خانه خلاق با مرکزیت شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی است. این مرکز نوآوری برای نخستین بار در منطقه آزاد ویژه اقتصادی با هدف کشف و پرورش استعدادها، آموزش وتوانمندسازی، حمایت از کارآفرینان حوزه صنایع فرهنگی و جذب سرمایه‌گذار تاسیس شد.

 

این زیست بوم خلاق با انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، در تلاش است تا با شناسایی، آموزش و حمایت از اجرای ایده‌های نوآورانه، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای فعال در حوزه‌های صنایع خلاق، در توسعه کمی و کیفی بازار، تکمیل زنجیره ارزش و اقتصاد دانش بنیان منطقه شمال غرب ایران نقش اساسی ایفا کند.

 

سجاد صالحی  موسس خانه خلاق و نوآوری ماندگار مرند با خبرنگار آینه گفت: با عنایت خداوند متعال و تلاش های شبانه روزی هیات مدیره و همکاران، همچنین حمایت های بی دریغ جناب آقای پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم، خانه خلاق ماندگار در شهرستان مرند از استان آذربایجان شرقی تاسیس و آمادهٔ حمایت از ایده ها و کسب و کارهای خلاق و نوآور است.

 

صالحی‌ افزود: از جمله نیازمندی‌های شهرستان‌ها و شهرهای کوچک، وجود محلی برای کشف و پرورش استعدادها و ایده های خلاقانه، حمایت و اتصال آنها به سرمایه گذاران در وسعت ملی است.

 

وی در ادامه گفت: حوزهٔ پلتفرم‌ها موضوع جدیدی است که شاهد گسترش ایده های نوآورانه و کارا در آن زمینه در سطح شهرهای مختلف بویژه در شهر مرند هستیم. حمایت از تولید و به اجرا درآوردن پلتفرم ها در حوزه های مختلف صنایع خلاق و فرهنگی، استارت آپ‌های صنایع دستی و فرهنگی و نیز تجاری سازی محصولات و خدمات از جمله خدمات خانه خلاق و نوآوری ماندگار است.

 

صالحی با اشاره به موقعیت شهر مرند در شمال استان آذربایجان شرقی و قرار گیری در منطقه آزاد اقتصادی ارس، بیان نمود که تاسیس خانه های خلاق و نوآوری در این منطقه و حمایت از ایده ها میتواند بستر مناسبی جهت افزایش تولید و توسعه بازار‌ و شکوفاسازی ظرفیت‌های این منطقه در سطح بین المللی باشد.

 

گفتنی است خانه خلاق و نوآوری ماندگار با ۶۰۰ مترمربع در مرکز شهر مرند با امکاناتی نظیر فضای کار اشتراکی، محل استقرار تیم ها، آزمایشگاه ایده ها، اتاق جلسات، و‌سایر امکانات ویژه صنایع خلاق و فرهنگی آماده پذیرش تیم ها و کسب و کار های مرتبط است.
شهرستان مرند با جمعیت بالغ بر ۱۳۴ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری شمال شهر تبریز قرار دارد.

نوشته‌های مرتبط

زمستان سرمایه گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید.
با برگزاری رویداد «اینجا زمستان نیست»

زمستان سرمایه گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید.

برندهای مد و لباس، حامی فلسطین
نشست طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس با محوریت رویداد مداومت برگزار شد.

برندهای مد و لباس، حامی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *