تازه‌های خبر
برگزاری نخستین «هم‌رسانی» فعالان اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان با موزه‌های دفاع مقدس

موزه ملّی انقلاب و دفاع مقدس، اولین موزه دیجیتالی کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری: ما در برگزاری این رویداد کمترین حمایت را از دوستان انجام دادیم.
اشتراک گذاری
09 مهر 1402
82 بازدید
نویسنده : مریم فروزان‌کیا
منبع : آینه‌نیوز
کد مطلب : 854

به گزارش خبرگزاری آینه‌نیوز، عصر پنجشنبه مورخ ۶ مهرماه ۱۴۰۲، نخستین همایش همرسانی فعالان اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان با موزه‌های دفاع مقدس با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و به همت مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

اعضای حاضر در این همایش متشکل بود از: مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مدیران استارتاپ ها، خانه‌های خلاق و نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و تنی چند از معاونین و مدیران موزه

حسنلو در ابتدای سخنان خود از دو مجموعه خانه خلاق ایلسا و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برای برگزاری این رویداد، تشکر کرد. وی همچنین این رویداد را برای فعالین حوزه صنایع خلاق یک نیاز عنوان کرده و آن را به دلیل وجود ظرفیت‌های بسیار جدی در اکوسیستم صنایع خلاق و حضور شرکت‌کنندگان در این همایش بسیار حائز اهمیت دانست.

هم‌رسان یعنی رساندن ظرفیت‌ها و نیازها به یکدیگر 

این مقام مسئول همچنین در خصوص برگزاری این رویداد به جهت ظهور ظرفیت‌های جدید و وقوع اتفاقات بسیار مثبتی در قالب خرید خدمات و همچنین به جهت ایجاد افقی روشن برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار امیدواری کرده و از نام همایش یعنی «هم‌رسان» نیز به عنوان رساندن ظرفیت‌ها و نیازها به یکدیگر یاد کرده  و آن را مبارک دانست.

سهم اندک معاونت علمی فناوری در حمایت از صنایع خلاق

وی همچنین درخصوص عملکرد ضعیف معاونت در حمایت از آن و همچنین اکوسیستم صنایع خلاق گفت: سهم ما برای حمایت از شما در برگزاری این رویداد بسیار اندک بوده است. چرا که اصولاً معاونت آن حمایت و پشتیبانی لازمی که شایسته شأن و منزلت صنایع خلاق باشد را به جا نیاورده است.

وی در ادامه دو مورد عدم درک مجموعه دولت و حاکمیت از حوزه صنایع خلاق را از جمله علل این مشکل برشمرد و ادامه داد: ما مسیر نرفته زیادی داریم تا بتوانیم درخصوص اتفاقات خوبی که در اکوسیستم صنایع خلاق افتاده است صحبتی داشته باشیم.

عدم درک جریان حاکمیت از اهمیت صنایع خلاق

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری حضور در این دست از همایش و نشست‌ها را به دلیل کسب آگاهی نسبت به توانایی‌های افراد در اکوسیستم نوپای صنایع خلاق لازم و ضروری دانست. وی همچنین علت شکل‌گیری اکوسیستم صنایع خلاق متأثر از اکوسیستم نوآوری در کشور را در عدم درک جریان حاکمیت از اهمیت این حوزه عنوان کرد.

حسنلو در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم به واسطه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این جمع، در حوزه تکنولوژی و سخت افزار خدمات و کمک‌هایی را به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه دهیم. ضمن اینکه در حوزه خدمات نرم و مشخصا بحث روایت‌پردازی و بحث ایجاد زیرساخت تعاملی برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز می‌تواند شاهد اتفاقات خوبی باشد.

وی همچنین در قالب نگاه توسعه‌ایی ضمن قرار دادن معاونت علمی ریاست جمهوری در کنار موزه‌های دانش بنیان رویکردهای سال جاری معاونت علمی و ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم را در قالب حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های پیشران و راهبردی دسته‌بندی کرد.

نفیسه شاهی نوری

موزه ملّی انقلاب و دفاع مقدس، اولین موزه دیجیتالی کشور

نفیسه شاهی نوری، مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی «ایلسا» نیز موزه‌های دفاع مقدس، را به عنوان زنجیره‌ای از موزه‌ها دانسته و توالی آن‌ها را به منظور ایجاد فضای خوبی برای بهم پیوستن سایر موزه‌های کشور به موزه دفاع مقدس با هدف ورود به چرخه اقتصاد خلاق، یک فرصت قلمداد کرد.

وی همچنین ورود موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس به فضای دانش بنیان را به جهت شناخته شدن این موزه به عنوان اولین موزه دیجیتالی کشور، تفکری هوشمندانه عنوان کرده و ماحصل آن را الگویی مؤثر و بکر برای سایر موزه‌ها پیش‌بینی نمود.

مدیر عامل ایلسا در پایان سخنان خود ارائه مدل‌ها و ابزارهای جدیدی از روایت، ابزارها و زیر ساخت‌های مؤثر در فناوری نرم و سخت را از جمله دستاوردهای نخستین همایش همرسانی فعالان اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان با موزه‌های دفاع مقدس عنوان کرد و آن را زمینه‌ایی برای فراهم آوری کمک‌رسانی به موزه ضمن توسعه آن دانسته تا بتواند باز طراحی‌های مفیدی را در راستای مرتفع نمودن چالش‌ها و مسائل موجود در مسیر خود بوجود آورد.

نوشته‌های مرتبط

نخستین رویداد بین المللی مُد و پوشاک خلاق
نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران میزبان نخستین رویداد مُد و پوشاک خلاق

نخستین رویداد بین المللی مُد و پوشاک خلاق

روستاآباد جلوه‌ایی از فرهنگ و هنر روستایی
رویداد ملی روستاآباد را دریابیم

روستاآباد جلوه‌ایی از فرهنگ و هنر روستایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *